بازگشت به وبلاگ
وظایف مدیر ساختمان چیست ؟

وظایف مدیر ساختمان چیست ؟ [قسمت اول]

وظایف مدیر ساختمان چیست ؟

در مقاله ای که مشاهده می کنید وظایف اصلی مدیر ساختمان را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

با ما همراه باشید.

 

1- حفظ و اداره مجتمع و اجرای تصمیم های مجمع عمومی:

این وظیفه یکی از اصلی‌ترین و کلی‌ترین وظایف مدیر ساختمان میباشد.

یعنی تمام کارها و فعالیت‌های مدیرساختمان یا هیئت مدیره باید در راستای این باشد که مجتمع را از آسیب و خرابی ها حفظ کند.

همچنین مدیر باید امور جاری آن را به نحو احسن انجام دهد.

همان‌طور که قبلا گفته شد مجمع عمومی ساختمان اصلی‌ترین نهاد برای قانون گذاری در ساختمان است.

نکته مهم این است که مدیر یا هیئت مدیره باید از تصمیم های مجمع تبعیت کند.

البته اگر تصمیمات مجمع با یا دیگر قوانین کشور فرق داشته باشد، مدیر یا هیئت مدیره نباید آن را اجرا کند.

2- عدم تفویض مدیریت به اشخاص دیگر:

بر اساس قانون تملک آپارتمان‌ها مدیر یا هیئت مدیره امین شرکای مجنمع هستند و نمی‌توانند شخص دیگری از ساختمان را به جای خود بگذارند.

وقتی که مجمع شخص یا اشخاصی را برای مدیریت مجتمع انتخاب کند.

حتما از توانایی‌های آن اطلاع داشته و بر اساس آن چنین انتخابی را انجام دهد.

بنابراین مدیر باید تمام وظایفش را خودش انجام دهد.البته اگر قرار است مدیری بیش از سه روز در ساختمان نباشد.

می‌تواند با یکی از اهالی هماهنگ کند و وظایف و اختیارات خود را به صورت کوتاه مدت به او تفویض کند.

 

3- تعیین شارژ هر واحد:

یکی دیگر از وظایف مدیران ساختمان تعیین شارژ هر واحد میباشد که باید از مالکین اخذ کنند.

تعیین شارژ ممکن است به روش‌های مختلف انجام شود از جمله:

شارژ ثابت، شارژ بر اساس متراژ، شارژ بر اساس نفرات، شارژ بر اساس نفرات و متراژ، شارژ بر اساس شارژ ثابت و متراژ، شارژ بر اساس شارژ ثابت و نفرات. اینکه شارژ از کدام روش محاسبه شود باید تصمیم مدیر یا هیئت مدیره باشد.

 

4- رسیدگی به اعتراض ساکنین:

هر کس از اهالی که اعتراضی به نحوه مدیریت، وضع ساختمان یا شارژ پرداختی خود داشته باشد می‌توانند به مدیر یا مدیران ساختمان مراجعه کرده و آن‌ها نیز وظیفه دارند به شکایت اهالی ساختمان رسیدگی کند.

مثلا بر اساس قانون، افراد چه از واحدشان استفاده کنند و چه نکنند ملزم به پرداخت حق شارژ هستند.

اما ممکن است شخصی از ساختمان به این اعتراض داشته باشد که وقتی از خانه استفاده نمی‌کند و در نتیجه آب و برق و گازی نیز مصرف نمی‌کند، چرا باید برای این مورد حق شارژ پرداخت کند.

مدیر یا هیئت مدیره باید به شکایت افراد رسیدگی کرده و در صورت صلاحدید فقط حق شارژ خدمات عمومی مجتمع را از او بگیرد.

 

5- بیمه کردن ساختمان در برابر آتشسوزی:

یکی دیگر از وظایف مدیر یا هیئت مدیره بیمه کردن ساختمان در برابر آتش‌سوزی احتمالی است.

آتش‌سوزی از حوادثی است که ممکن است هر خدایی ناکرده هر لحظه رخ دهد و بیمه کردن ساختمان در برابر این حادثه امری ضروری میباشد.

مدیر یا هیئت مدیره باید به تناسب زیربنا سهم هر واحد از بیمه آتش‌‍سوزی را حساب کرده و کل مجتمع را بیمه کند.

اگر حادثه رخ دهد و ساختمان بیمه نباشد جبران خسارت مالکین بر عهده مدیر یا هیئت مدیره خواهد بود.

 

6- رویت و بررسی وکالتنامه نماینده مالکین:

مدیر یا مدیران وظیفه دارند قبل از شروع جلسه مجمع عمومی وکالت‌نامه معتبر نماینده مالکین را رویت کرده و صحتش را تایید کنند.

 

7- نگهداری و حفظ صورت جلسات مجمع عمومی مجتمع:

همان‌طور که قبلا گفته شد تمام تصمیمات جلسات مجمع عمومی باید صورت جلسه شود و نگهداری از این صورت جلسات بر عهده مدیر یا هیئت مدیره ساختمان میباشد.

این صورت جلسات باید توسط کلیه حاضرین امضا شود .

صورت جلسات مجمع عمومی از اسناد معتبری محسوب می‌شود که حتی در مراجع قضایی نیز قابل استناد است و مدیر یا مدیران باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند .

 

 

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + دو =

بازگشت به وبلاگ